Anden dag i London – Plejer versus forandringer

30 Dec

Vi sov rigtig godt i nat og eneste gøremål inden vi skulle ned og have morgenkaffe, var at jeg skulle meditere. Det gik bedre med det på hotellet idag, end det gjorde igår, hvor det måtte gøres i flyveren…lidt svært at være ‘grounded’ oppe i luften…🙂

to forskellige kunstværker i mælken

to forskellige kunstværker i mælken

Første stop Monmouth cafe’en, som snart fortjener et indlæg for sig selv. Virkelig dejlig kaffe, og som sædvanlig skal vi have så mange bønner med hjem som kufferten kan trække! Bagefter gik vi i Fat face og byttede min buksedragt til en der var større, og de rensdyr trøjer som var for små, byttede jeg til en virkelig fed jakke. Jakken var sat ned fra £88, til £45 hvilket var ganske belejligt/dejligt!

Morgenmad på Pret amanger

Morgenmad på Pret A Manger

Efter morgenmad på Pret A Manger lige overfor hotellet, gik shoppedagen for alvor igang. Det skulle blive regnvejr, så vi var udrustet med hver vores paraply, men fik faktisk ikke så meget regn og solen kom frem henad dagen, så alt i alt ganske fint.

Shoppeturen gik først til Islington, hvor Henrik havde fundet en White stuff butik. Her fandt han en T-shirt til sin bror og jeg fandt en t-shirt til mig selv til kun £15 – efter at jeg havde prøvet 12 forskellige uldne trøjer, bukser og kjoler… ikke alt gør sig lige så godt på mig, som på bøjlestangen…Så tjekkede vi fat face ud, med samme sølle resultat. Så var vi i GAP og jeg var efterhånden lidt træt af dynger med udsalgstøj som alligevel ikke var noget for mig. Men heldigvis fandt vi en masse på tilbud til en lille kær en som vi kender hjemme i danmark:-)

Frokost på Masala Zone (Indisk mad) -de havde flyttet rundt på møblerne, men maden var stadig den samme og smagte skønt. Jeg fik Butter Chicken og papadoms. Jeg elsker det dyppelse man får til papadoms. Henrik drak Mango Lassi og jeg drak apple and mint juice – præcis som vi plejer…

foto 2 foto 3

 

Jeg har funderet lidt idag – over hvor mange gange vi gør noget vi plejer, og forventer at få nøjagtig samme oplevelse som sidst, og hvor mange gange vi går efter noget helt nyt, hvor vi ikke ved hvad vi kan forvente. Og i hvilken af de to situationer vi oftest bliver skuffede/overraskede.

Det var i hvertfald en overaskelse at solen skinnede idag!

Det var i hvertfald en overaskelse at solen skinnede idag!

Vi tog til Regent street bagefter, men der var 4 mill. andre mennesker, så vi søgte hurtigt tilflugt i Kingly Court, hvor vi fik en god kop kaffe på en ny cafe, hvor Henrik også mener, at vi skal ind og prøve at spise morgenmad en dag…

foto

Kingly Court ved Carneby Street

Hjem og hvile os lidt, karbad med chips og øl – som vi plejer, dog kan der efterhånden ikke være helt så meget vand i karret, som der plejer…(dont ask) og så skulle vi afsted igen, nu for at spise aftensmad, idag på Yo Sushi, hvor vi elsker at komme. Idag var det ‘Blå mandag’ hvilket betyder at alle tallerkener er blå = koster £2.5 pr. stk. ret billigt.

På hjemvejen lykkedes det Henrik (han ER altså god!) at finde en is butik som vi var gået forbi på vej hen til Yo Sushi, hvor vi købte et bæger is, min var med chokolade og smagte himmelsk! Tænk at man kan spise is kl 23 om aftenen den næst sidste dag i året, det var en overraskelse!!

/M

Skriv et svar

