Afternoon tea

4 Sep

Igår så jeg et rejseprogram ved en tilfældighed, der hedder Anne-Vibeke rejser. Se mere her.

Der var et længere indslag om London, så jeg blev selvfølgelig hængende:-)

charlie-and-illustrations

Programværtinden foreslog, at man på en god regnvejrsdag, skulle prøve at gå ind i lobbyen på Hotel One Aldwych i Covent Garden og tage en pause i de rolige og stemningsfyldte omgivelser.

Nu kan jeg godt have en lille fobi overfor steder som ser for dyre ud til min tøjstil og almindelige opførsel, men i indslaget blev det understreget, at der ingen dresscode var, og at det var almindeligt at turister kom ind og drak the eller fik en drink eller en snack inden en teaterforestilling, eller bare under en pause i shoppingraiden, og jeg kunne godt føle mig fristet til at prøve det, bare for at overskride en grænse og gøre kål på endnu en af mine fobier:-)

Priserne på afternoon tea sætter måske alligevel en vis standard, men det er bestemt værd at undersøge, om det virkelig er et sted hvor alle og enhver kan gå ind og føle sig godt tilpas, som det blev hævdet i indslaget, for det er jo det der kendertegner det London vi elsker; at vi føler os godt tilpas alle steder.

Og nu er der jo kun 117 dage til:-)

/M

Skriv et svar

