“I did a lot of tits and trilbies.”

1 Aug

Nej det er ikke noget jeg har sagt, men noget Ian Dury har sagt om sine malerier.

Han er jo mest kendt som musiker, hvis jeg nu siger  “Hit Me With Your Rhytm Stick” vil de fleste over 30 noget være med. I andre kan tjekke nummeret på Spotify.

Men udover musikken dyrkede han også maleriet, han gik bl.a. på Royal College of Art i 60´erne. Nu er der mulighed for at se en udstilling af nogle af hans malerier på Gulbenkian Gallery, Royal College of Art i London frem til den 1. september 2013.

Et Dury maleri

Et Dury maleri

Og lidt flere malerier...

Og lidt flere malerier…

Og som et lille personligt indspark, kan jeg fortælle at jeg så Ian Dury and the Blockheads (FEDT band!!!!) på Roskilde i 1981 – sidste gang jeg har været der.

Det var så det år det regnede på Roskilde🙂, men midt under Dury´s koncert hvor guitaristen John Turnbull var igang med en fantastisk solo brød solen igennem – et stort øjeblik!

Her er et prakteksemplar af et fotografi, som jeg tog under koncerten – før det blev solskin.

Ian Dury and the Blockheads på Roskilde Festival 26.6.1981

Ian Dury and the Blockheads på Roskilde Festival 26.6.1981

Og her er et portræt af Dury maler af Peter Blake

Ian Dury malet af Peter Blake

Ian Dury malet af Peter Blake

Og for lige at runde overskriften… tits ved I nok hvad er, men trilbies??

Her er en trilby

En hat !!!!

En hat !!!!

 

/H

 

 

Skriv et svar

