Hvis jeg boede i London ville jeg (bl.a.) handle her

10 Jun

Vi har flere gange skrevet om det gamle hotel Regent Palace, der nu ikke er mere. Til gengæld er der nu blevet bygget nyt og eksklusivt, med dyre butikker og restauranter.

Vi har været forbi flere gange, og her i maj gik vi endelig ind i én af butikkerne: Whole Foods Market. Det er en kæde med butikker flere steder i England og USA.

Whole Foods Market i det gamle Regent Palace Hotel, maj 2013

Whole Foods Market i det gamle Regent Palace Hotel, maj 2013

Jeg kan godt blive misundelig på englænderne (og franskmændene, og  hollænderne, og italienerne, og dem i Spanien, og dem i New York…..) for hold da op nogle supermarkeder de har. Der er ikke rigtig noget der ligner herhjemme – Torvehallerne er nok det der kommer nærmest.

Der er specialafdeling for snart hvad som helst -se bare hvordan laks kan præsenteres.

Laks - Whole Foods Market, maj 2013

Laks – Whole Foods Market, maj 2013

Butikken har på første sal en cafe, og der er mulighed for at nyde sin indkøbte mad og drikke indendørs eller udenfor.

Whole Foods Market marts 2013

Whole Foods Market marts 2013

At man så I London også har madafdelingerne i Harrods ogFortnum & Mason, Borough Market og en million andre større eller mindre gode madbutikker og markeder, gør ikke min misundelse mindre.

Og så se lige her Andy´s lokale supermarked i Sydmouth: Waitrose.

Ligger med udsigt over en dal med havet i horisonten – nok det flottest beliggende supermarked jeg har set.

Waitrose i Sydmouth maj 2013. Det er så youghurt afdelingen til højre.

Waitrose i Sydmouth maj 2013. Det er så youghurt afdelingen til højre.

Og så er jeg slet ikke så vil med supermarkeder, men hvis de er som ovennævnte, med de fantastiske udbud og masser af friske varer, så er det sådan set OK med mig.

/H

Skriv et svar

