Flot bog

9 Apr

I sidste måned havde jeg jubilæum – 25 år som ansat i Københavns Kommune (vildt!!!!).

Jeg fik mange fine gaver, flasker, musik, chokolade og så en del bøger.

Dem der kender mig ved jo at London, Genesis og mine kære Rickenbacker bass er  noget jeg går meget op i… så en kær kollega havde lavet denne flotte kage (ja det er en kage)

Min flotte kage (tak Jeannette)

Min flotte kage (tak Jeannette)

Og en tidligere kollega havde lavet denne flotte pude til mig:

Tak Britta!

Tak Britta!

Og så fik jeg også denne flotte bog

IMG_2345Det er en kæmpe stor flot (og tung) bog om London – fortalt kronologisk gennem fotografier. Nogle af disse fotos synes man at have set før, mens andre er helt nye – for mig ihvertfald. Det er sjovt at se kendte steder som de så ud for 40 år siden eller mere.

Piccadilly Circus i 1960´erne

Piccadilly Circus i 1960´erne

Det er en bog der kan kigges i mange gange. Bogen er en del af en serie, der bl.a. også omhandler Berlin og New York (den har vi også).

Mens jeg kiggede i  bogen igår faldt jeg over dette billede fra 1983, som viser et af resultaterne af flere års Thatcherisme – hun fik godt nok gjort de rige rigere og de fattige fattigere.

IMG_2347

Det var ulideligt at høre konservative politkere med Brian Mikkelsen i spidsen lovprise Thatcher igår efter hendes død. Jeg har ikke noget godt at sige om hende.

Nå det var lige et lille sidespring, fik jeg nævnt at jeg ikke kan (kunne) lide hende?

Skal vi ikke lige få stemning lidt op igen med dette fantastiske 1972 billede fra bogen. Vi er vist mange der er startet på det her plan – og nogen af os er heller ikke kommet så meget længere.

IMG_2350

32 dage….

/H

Skriv et svar

