Live From London – dag 2

7 Mar

Så har vi også oplevet Londonsk myldretid. Det er godt lidt mere heftigt end i lille København, lidt som det er i Tokyo, tror jeg.

Vi var på vej til Gails i Islington for at spise morgenmad og skulle skifte tog på King´s Cross – hold da lige op der var mange mennersker der skulle med samme tog som os. Mette kom med det 7. tog der kom, og jeg kom med det 9. Jeg prøvede at tage et billede af de mange mennesker, men det viser slet ikke hvor voldsomt det var.

Myldretid torsdag morgen

Myldretid torsdag morgen

Nå men vi kom da til Angel, og jeg mente da nok jeg kunne huske vejen til Gails; det kunne jeg også, men jeg er vist ved at blive vel afslappet i forhold til planlægningen – havde ikke engang et kort med, hvis vi (jeg) nu ikke kunne finde vej.

Dejlig morgenmad lige som sidste år – det er altså et fantastisk sted, med kager, brød, kaffe, marmelade mm. af højeste kvalitet.

Kagebordet

Kagebordet

Brødbordet

Brødbordet

Mine frech toast(er)

Mine frech toast(er), med Mettes pandekager i baggrunden

Efter endt morgenmad kiggede vi lidt butikker i Islington, og fik købt lidt tøj og et enkelt nøgle garn i Loop.

Flot garn i Loop

Flot garn i Loop

Så skulle vi besøge Columbia Road, dér hvor der hver søndag er blomstermarked. Vi var på markedet sidste år, og ville gerne se området igen uden de mange mennersker der er om søndagen. Der var nogle sjove butikker vi gerne ville besøge og en bestemt café vi ville drikke kaffe på. Men ak, alt (næsten) var lukket, caféen var endda bag tremmer.

Café bag tremor

Café bag tremmer

Men turen var ikke forgæves, vi fandt en rigtig hyggelig italiensk restaurant/cafe Campania Gastronomia hvor vi først fik kaffe og siden, godt inspireret af det mad de andre gæste fik, delte vi en lille anretning af nok den bedste lufttørrede skinke jeg har smagt og en stor kugle bøffelmozzarella. Uhm. Sjovt og hyggeligt sted med en kat der hedder Mouse, som blev meget glad for Mette.

Mette og Mouse

Mette og Mouse

Uhm

Uhm

 

Som sædvanlig (kan man sige det når det er anden gang) havde vi lidt svært ved at finde Columbia Road, vi kommer altid (!) i forkert retning. Det er lidt svært at finde ud det rigtige sted fra Old Street stationen, og også at finde den rigtige retning på selve Old Street. Nu tror vi nok vi har lært det og på et senere tidspunkt vil vi give en detaljeret vejvisning med billeder og det hele. For vi synes I skal besøge området.

Lige nu hviler vi de trætte fusser på hotellet, inden vi skal ud og spise på Blue Print, restauranten oven på The Design Museum.

/H

 

 

 

 

Skriv et svar

