Julemiddag

20 Dec

Så går jeg på juleferie lige om lidt. Jeg skal lave julemad  lillejuleaften og tildels juleaften, og er så småt ved at have tjek på indkøb, opskrifter og planlægning.

I min familie spiser vi gås, så 2 gange gæs skal steges + en flæskesteg til lillejuleaften.

Men hvordan ser en engelsk julemiddag ud? Prøv at se her:

Bemærk rosenkålen!!

Bemærk rosenkålen!!

Christmas-dinner-lunch-001Det ser da også OK ud.

Englænderne spiser julemiddagen om eftermiddagen d. 25.12.

/H

2 kommentarer to “Julemiddag”

  1. Conny Larsen december 20, 2012 hos 10:13 am #

    Tak for dejligt billede af engelsk julemad.
    Og tak for jeres hyggelige blog, som jeg faldt over for nylig, jeg husker desværre ikke hvor.
    Jeg elsker London ligesom jer. Jeg har rejst til London mindst 2 gange om året siden begyndelsen af halvfemserne. Og de fleste gange har jeg boet på Strand Palace, så jeg kender også hver en krog af Covent Garden. – I disse dage drømmer jeg om at skulle spise julemiddag på Restaurant Rules i Maiden Lane, men det skal jeg altså ikke, jeg skal fejre jul i mit sommerhus. – Men jeg vil gerne anbefale Restaurant Rules til en særlig lejlighed, hvor der måske er noget at fejre. – De laver engelsk mad på bedste vis. –
    Jeg skal også selv til London i marts. Jeg glæder mig, men for mig er det en del af mit arbejde at rejse derover. Som designer tager jeg til Paris og London på inspiration op til de nye kollektioner. Mange gange har jeg taget med Eurostar toget fra Paris til London og så hjem fra London med fly. Det er meget snildt og man kommer fra midten af Paris til midten af London på under 2 timer. Nogle gange er der billige billetter at
    billige SAS billetter at få, og nogle gange er billetterne til toget også nedsat i pris.

    • mmhlondon december 20, 2012 hos 2:03 pm #

      Kære Conny, tak for din kommentar, dejligt at du kan lide bloggen. Og hvor er du heldig at have en job der både bringer dig til Paris OG London. Jobbet som daginstitutionsleder giver desværre ikke samme muligheder. Tak for tipset om Rules, det er noteret og sat på listen over ting der skal tjekkes. Hvis du har flere tips er du meget velkommen til at skrive et gæsteindlæg.
      /H

Skriv et svar

