Greenwich

11 Dec

To gange har jeg besøgt denne del af London. Første gang for mange år siden, hvor jeg var alene i London. Man kunne køre med Docklands Light Railway (DLR) til Islands Garden stationen (tror jeg nok stationen også hed den gang), og på det tidspunkt gik DLR ikke længere, og hvis man skulle til Greenwick skulle man gå under Themsen i den gamle tunnel Greenwich Foot Tunnel  fra 1902 – og da jeg benyttede den, så det ud som om der ikke var gjort noget ved den siden åbningen. Lidt vand piblede ind, og det var faktisk lidt spændende om  jeg kom igennem tunnellen og tørskoet over (under) på den anden side. Det lykkedes – men jeg skulle samme vej tilbage igen😦

Men Greenwich var et spændende bekendtskab, og i februar 2010 besøgte Mette og jeg bydelen – godt nok sent på dagen så det var mørkt og det regnede også, men vi oplevede begge at det var en hyggelig og meget charmerende by – lidt landsby/engelsk tvserie agtig. Og så er det jo byen med Greenwich Mean Time.

greenwich by

Nu har jeg læst at bydelen også har et spændende marked: Greenwich Market med mad, antikviteter, smykker, tøj og andre designede ting og sager. Tjek hjemmesiden for hvornår der er åbnet for hvad.

Greenwich Market Food Stallgreenwich_market_011

Så vi må derud igen, og nu kører DLR hele vejen – ikke noget med utæt tunnel denne gang – og se byen i dagslys,  besøge markedet, se det god skib Cutty Sark og en hel masse andre ting. Læs mere om Cutty Sark her.

Cutty Sark

Cutty Sark

86 dage til….

/H

En kommentar to “Greenwich”

  1. hanne december 15, 2012 hos 5:59 pm #

    Og endnu en herlig ting hvis man tager på udflugt til Greenwich er at man kan sejle frem og tilbage – på Themsen – især hvis vejret er lidt godt😉

Skriv et svar

