Romantisk juleferie

10 Nov

Forleden spurgte en af mine kolleger mig; “Hvor skal jeg tage hen med min kæreste i juleferien?”

Jeg svarede selvfølgelig ; LONDON!! Hun så lidt overrasket ud, og jeg fortalte om vores blog, som hun ville gå ind og kigge nærmere på. De fleste mennesker tænker muligvis at London, som mange andre storbyer, er skabt til mennesker der elsker at shoppe og bruger mange penge til det formål. Det behov kan helt sikkert også indfries i London, men når det så er sagt, så er det ikke vi elsker mest ved byen.

Billedet er lånt fra facebook siden ‘when a man is tired of London….’

London er simpelthen bare det hyggeligste by jeg kender. Stemningen er altid i top, og selvom det er en ‘fortravlet storby’ så oplever jeg aldrig mennesker der skubber eller er uhøflige, når man bevæger sig omkring i det offentlige rum.

Byen har ufattelig mange små kroge og hjørner, som man bare skal se at forvilde sig i, vi har prøvet at give nogle tips her på bloggen.

På billedet ses Covent Garden i fuldt juleudstyr, og selv om det er et område med mange turister, så har det sin helt egen sjæl. Hver dag kommer alle stadernes ejere og slår deres små boder op side om side og man kan bruge timer på at kigge på hjemmelavede smykker og hatte, tørklæder, huer, skægge og mærkelige ting, som ikke kan navngives, men bare skal opleves. Hver aften lukker alle staderne sammen , de 10.000 små bitte dimser og dutter pakkes sirligt sammen, og næste dag kommer de igen og sætter hele balladen op igen:-) Om vinteren er det koldt at passe sin stade, men muffedisser og uldent undertøj hjælper de lokale igennem vinteren. Og så kan man klappe et rigtigt rensdyr på denne årstid!

– Og nu er der kun 116 dage til….🙂

Billedet er fra NY – som også er en okay substitute for London🙂

Idag skal jeg ind og drikke en kop kaffe ved Nørreport med en god veninde, som normalt opholder sig på Bornholm, og det glæder jeg mig rigtig meget til:-) Måske går vi en tur i Torvehallerne, og lader det være vores substitute for Covent Garden:-)

/M

Skriv et svar

