Staying alive

31 Oct

Se hvor fint! Nyt liv i nyt vindue!

Idag er blogindlæggen dedikeret  til en kær veninde, som kæmper for at overleve.  Vi mødes jævnligt og taler meget om hvordan hun kan holde sig i live på trods af en alvorlig sygdom.

Forleden, var hun på besøg og havde en orkide med til mig. Den er rød og dufter og ligner ikke nogen anden orkide jeg nogensinde har set. Hun fortalte mig, at den skulle være noget helt særligt, og efter sigende skulle blomstre særlig meget.

Da jeg ALDRIG har lykkedes med at holde liv i en orkide, blev jeg noget nervøs ved projektet – denne fine fine blomst… skulle den nu overlades i min varetægt? Men hun fortalte, at den blot skal have en smule vand i underskålen hver 14 dag, som jeg efter nogle timer, skulle hælde fra igen, og det vil jeg så forsøge.

Vi har lige fået skiftet vinduer i stuen og den står og pynter så helt fantastisk og minder mig om hende, og hendes kamp for livet, hver gang jeg går forbi. Hun er nemlig også en meget ret speciel ‘orkide’ der blomstrer mange gange om året og med mere liv i end de fleste andre jeg kender!! Desværre skal der nok noget mere til end vand i underskålen hver 14 dag, for hendes vedkommende🙂

Varme tanker  til dig Lise🙂

Og så var det jo noget pjat jeg skrev forleden, at jeg ikke kunne vise jer vores have med rimfrost og solstrejf fordi jeg ikke havde instagram; jeg tog da bare et billede!

Så smukt i vores have….

Må I alle have en god efterårsdag og et langt liv derude!! – og der er kun 126 dage til….

/M

Skriv et svar

