Never Mind the Bollocks – her er endnu en udstilling!!!

21 Oct

 

 

Det er 35 år siden at Sex Pistols udgav deres berømte LP Never Mind the Bollock Here´s the Sex Pistols. Nu har jeg endelig fået købt albummet (i en ny remastered udgave selvfølgelig) og det er da et rigtig godt og sjovt rock album – og så måske heller ikke så meget mere. Sjovt det kunne provokere så meget dengang. Jeg blev selv ret provokeret, punken var jo et stort angreb på den musik jeg holdt/holder af, så det var meget svært at holde af punken – den gang. Nu går det bedre, og jeg må indrømme at noget af musikken har en langtidsholdbar kvalitet.

Nå, men  nu må jeg hellere komme frem til det det hele handler om, nemlig en udstilling om punkens grafiske design (= flot udtryk for plakater osv.) på Hayward Gallery i London. Galleriet er en del af det store Southbank Centre, der bla. huser Royal Festival Hall & Queen Elizabeth Hall.

Udstillingen hedder Someday All the Adults Will Die, og viser nogle af punkes grafiske udtryk, gennem fanzines, plakater, plader, kassettebånd o.s.v..

Udstillingen slutter d. 4.11.12 og der er gratis adgang.

Jeg slutter af med et billede af Clash – det er fra en fotoudstilling i Grafik Gallery , som desværre er slut nu – men det er et godt billede.

The Clash at Music Machine in Camden, north-west London in July 1978. Foto: Justin Thomas

/H

Skriv et svar

