Flyvemaskiner

30 Aug

Da jeg var yngre (meget yngre) elskede jeg at bygge plasticbyggesæt, flyvemaskiner, tanks, soldater, hele krigsmaskineriet. Og det selvom jeg er glødende pacifist og knap nok kan slå en flue ihjel (kan godt!). Jeg blev faktisk punket en del af min far, han kunne ikke forstå jeg var imod krig og vold og så sad og samlede alle disse krigsmaskiner – måske også lidt svært at forstå.

Især samlesættene fra Airfix var gode, og deres “udgave” af den berømte Spitfire er en klassikker. Jeg har før skrevet om James May, der bygge en hel have i modellervoks, han har også i et program bygget en realsize Spitfire som plasticsamlesæt.

James May og hans Spitfire

Jeg har ét eller andet med flyvemaskiner, især dem fra 2. Verdenskrig. Og især de engelske Royal Airforce (RAF) flyvemaskiner.

Så glad er jeg lige blevet, da jeg har fundet ud af at der er et stort RAF flymuseum i det nordlige London – Tuben kører dertil, der er gratis adgang og en masse fly, så hvad kan man forlange mere?

 

Begge billeder fra RAF Museum

Måske at jeg igen kunne samle fly, men synet er blevet for dårligt til at sætte de små dele sammen og til at male øjne på en pilot i skala 1:72.

/H

Skriv et svar

