Abbey Road

8 Aug

Den 3.7. skrev jeg om Abbey Road og også den nye bog der lige er kommet om studiet: Abbey Road – The Best Studio in The World.

Jeg nævnte også at den ønskede jeg mig i fødselsdagsgave, og Mette var da også så sød at give mig den.

Mit eksemplar af bogen. En ordentlig krabat på næsten 2,5 kg.

Og den er god og meget flot. Hele studiets historie siden 1093 gennemgåes, kunstnere, producere, teknikere, mikrofoner, teknikken omkring at skære en LP, ekkorummet osv. osv. – det hele gennemgåes – og med en masse flotte (og tildels ikke før sete) billeder.

Endnu et billede af et billede fra bogen

Man skal aldrig lade en mulighed for at vise et billede af Kate Bush gå sine næse forbi (eller hvad det n u hedder). Billede af et billede……

Soundtrack til Star Wars optages i Studie 1. George Lucas forrest i billedet.
Billede af ……

Jeg kan kun anbefale bogen til musikelskere. Nu mangler vi bare at få en guidet tur rundt i studiet – men det sker nok aldrig😦

/H

 

4 kommentarer to “Abbey Road”

    • Henrik Ditlevsen august 9, 2012 hos 5:23 am #

      Det er jo ikke bare en rundtur, men mulighed for at indspille i studiet – det bliver IKKE billigt.
      /H

  1. Michael august 8, 2012 hos 2:49 pm #

    Anbefalingen er skrevet øret.
    I forbindelse med rundtur i det famøse studie, skal man aldrig sige aldrig: tidligere på året skrev Politiken om at hotellet Savoy på et tidspunkt vil tilbyde rundture i Abbey Road studiet.
    Så du må være på vagt, og så må du indstille dig på at bo dyrt næste gang, I skal afsted.

    • mmhlondon august 8, 2012 hos 3:02 pm #

      Tak for tipset – det må jeg holde øje med. Kunne sgu være skægt med en lille rundtur.
      /H

Skriv et svar

