Sange om London

6 Aug

Jeg vil prøve at lave et liste over sange som handler om London, eller på én eller anden måde nævner byen.

Her er hvad jeg hurtigt er kommet frem til (indtil videre):

London Calling (Clash)

Waterloo Sunset (Kinks)

Baker Street (Gerry Rafferty)

Streets of London (Ralph McTell)

Primrose Hill (John & Beverly Martyn)

The Piccadilly Trail (Style Council)

Chelsea Girl (Simple Minds)

Going Underground (Jam)

“A” Bomb in Wardour Street (Jam)

Across the River Thames (Elton John)

Soho (Bert Jansch)

Seven Dials (Madness)

Oxford Street (Everything But the Girl)

Denmark Street (Kinks)

Hyde Park (Duke Ellington)

A Nightingale Sang in Berkeley Square (Vera Lynn bl.a.)

Og så er den sikkert en million flere. Hvis du kære læse kan komme på nogle på du gerne skrive til mig/os.

/H

2 kommentarer to “Sange om London”

  1. Klauas Hald august 6, 2012 hos 1:18 pm #

    Jeg tænker straks på Wings, London town
    Coldplay, cemeteries of London
    Morreisey, Come back to Camden (Jeg er ikke helt sikker på at det er Camden London?)
    Led zeppelin, The rover ( mener teksten starter med: I’ve been to London… )
    Og så er der et sikkert temmelig diminutivt (Argentisk?) band The kavanaghs der er spiller lidt Beatlesinspireret pop. De har et hyldestnummer til Hyde Park.
    og SÅ er der van the Man og Zappa: The dead girls of London…
    🙂 Klaus

    • Henrik Ditlevsen august 6, 2012 hos 3:32 pm #

      Kære Klaus, tak for svar. Ja der er rigtig mange sange om London, og faktisk har jeg lige fundet en hel liste på Wikipedia
      :http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_about_London

      Jeg startede med at nævne de sange jeg kender godt og/eller har i min pladesamling. Men flere input er meget velkomne.
      /H

Skriv et svar

