Hold nu mund Ulla!!

28 Jul

Endnu engang lykkedes det danske kommentatorer at tale en direkte tv-udsendelse ihjel. Ja jeg taler om OL åbningshøjtidligheden (eller hvad man nu skal kalde det show der blev fyret af igår/ i nat). Hold da op hvor de snakker og snakker og ødelægger helt min egen oplevelse og tolkning af det jeg ser. De snakker og snakker, gentager sig selv, vrøvler og ødelægger ind imellem det danske sprog på det skammeligste og……..

Og så var lyden på TV2 da helt til rotterne igår – masser af ekko på livelyden fra åbningshøjtidligheden, og når der var direkte sending fra deres båd i St Katharine Docks passede lyd og billede ikke sammen.

Jeg kom tilfældigvis til at se på svensk TV, da jeg ikke orkede at se 205 lande spadsere ind – så interessant er det heller ikke. Jeg fik set det meste af en meget interessant udsendelse om Paul Simons Graceland og så så jeg ellers resten af OL på svensk TV – (meget) bedre lyd og meget mindre snakkende  kommentatorer. Sådan skal det gøres – lær det nu!!!! Vi kan godt se og tænke selv.

Hermed slut med surt opstød.

Ellers synes jeg det var en fantastisk flot åbning – meget engelsk, med masser af musik, humor (Dronningen og 007, Mister Bean), fantastiske optrin og symbolikker. Og så var den også politisk, på den stille måde, men fedt at man tør/gør det.

Man kan godt se at englænderne er vant til store optrin og har megen erfaring fra deres teater.

Og så er sådan en udsendelse jo dejlig at kigge på, med alle de flotte billeder fra London – vi skal vist ud og se området om OL-byen næste gang vi kommer til byen.

Tilsidst lidt billeder snuppet rundt om på nettet.

Dronningen og 007 ankommer

Og det var Danmark!

Hvem sagde Bowie?

Pink Floyd inspireret?

/H

Skriv et svar

