Her skal jeg til koncert én eller anden gang…

4 Jun

“Royal Albert fucking Hall!” Adele på sin Live at Royal Albert Hall DVD.

Royal Albert Hall er ét af de steder hvor jeg skal til koncert inden jeg… well, ikke mere kan gå til koncert.

Stedet åbnede i 1871 og der er bare så mange store musikere der har spillet her, og stadig gør det:

Led Zeppelin (findes på DVD)

Cream – både afskedskoncert i 1968 og reunion koncerter i 2005 (DVD´er og CD´er)

Eric Clapton – spiller fast næsten hvert år i flere dage eller uger – det har han gjort i ca 20 år (DVD´er og CD´er)

Diana Krall

Jimi Hendrix

Deep Purple med symfoniorkester i 1969 (CD)

Opeth (DVD & CD)

Opeths hyldest til den gamle mestre…

og selvfølgelig førnævnte Adele (DVD og CD)

Og så er stedet også blevet brugt til diverse hyldestkoncerter (Concert for George) og velgørenhedskoncerter (Teenage Cancer Trust & Princes Trust).

Og så de årlige Proms koncerter vi vist alle kender fra TV.

Det er en fantastisk bygning både ude (har jeg selv set i virkeligheden) og inde (har jeg set på TV og DVD og hørt fra de heldige der har været der).

Royal Albert fucking Hall, sommeren 2004. Det er mig med den hvide jakke til højre for græsplænen, lige foran bilen, til højre for indgangen……..

Af det kommende program kunne jeg da godt overtales til at se følgende:

Tom Petty and the Heartbreakers 18.-20. juni 2012

George Benson 28. juni 2012

Tony Bennett 30. juni og 1. juli 2012

Kronos Quartet 24. juli 2012

The Wallace & Gromit Prom: Musical Marvels! The world premiere of a new show, with classical favourites for all the family – including music by John Adams, Debussy and Shostakovich – plus specially filmed new Wallace & Gromit animations, featuring the dynamic duo’s backstage exploits as they prepare for the first performance of Wallace’s brand-new Proms commision, My Concerto in Ee, Lad. And A Matter of Loaf and Death, screened for the first time with a live orchestral soundtrack. Det lyder da sjovt!!!!!

Staff Benda Bilili 6. september 2012

George Michael – Symphonica 29. september 2012

Ray Davies 4.oktober 2012

Dead Can Dance 26. oktober 2012

Level 42 28. oktober

Diana Krall 30. okotober

Og så er der alt det klassiske……

/H

2 kommentarer to “Her skal jeg til koncert én eller anden gang…”

  1. Bjarne W. Andresen juni 4, 2012 hos 8:27 pm #

    Jeg så den også udefra et år, jeg var i London. Det var et tilfælde, jeg var ikke på udkig efter den. Da jeg så Royal Albert Hall, kunne jeg med det samme se, at dette måtte være en særlig bygning. Fandt kortet frem og kunne så se, hvad det var.

    • Henrik Ditlevsen juni 5, 2012 hos 1:46 pm #

      Vi kom også lige “tilfældigt” forbi og jeg synes
      det er så flot en bygning, og den skulle være flottere indeni.

Skriv et svar

