Spillesteder i Camden

13 May

Time Out London har en gennemgang af spillesteder i Camden. Vi har før skrevet om Camden (blog-indlæg 7. februar 2012), som jo er et spændende område, hvor vi rigtig godt kan lide at komme. Det har længe været et “ungt” område, først for hippier (og lignende) og siden for punkere (og lignende). Og der har altid været en del gode musiksteder i området.

Roundhouse var i 60´erne og 70´erne et populært spillesteder; mange store bands har optrådt dér og mange kendte liveplader er indspiller dér. Nektar indspillede i 1973 og Opeth har indspillet i 2006. Stedet er også blevet brugt til iTunes Festival, og bliver det også i 2012.

McCartney Roundhouse 2007

Ellers er Jazz Café et populært sted med mange store internationale navne – de definerer jazzbegrebet noget breeeedt.

Tid til en anekdote: for en del år siden skulle en god ven til London og spurgte om jeg kunne anbefale en koncert eller 2. Jeg syntes ikke lige der var noget, men sagde han at han kunne tjekke en ny sangerinde der hed Amy Winehouse (R.I.P.) ud, hun skulle spille på Jazz Café. Han gik ikke til koncerten, og den kan han jo så ærgre sig over – det var før hun blev megastjerne og megamisbruger og døde.

Men som før nævnt har jeg ikke været heldig koncertmæssigt når jeg har været i London (blog-indlæg 21. februar 2012), så jeg har ikke været til koncerter i Camden…. endnu. Jeg skal på ét eller andet tidspunkt til koncert i Round House, det må kunne lade sig gøre.

Jeg har desværre ikke nogen billeder af spillestederne (McCartney billedet har vi (desværre) ikke selv taget) som kan bruges… men her er nogle billeder af nogle guitarer der var udstillet i Harrods i 2007 (og de billeder har jeg selv taget – det kan vist godt ses).

Savle…….

Den er også god… er vist nok Carlos Santanas!

Den kan jeg til gengæld godt undvære.

/H

Skriv et svar

