Sandwich

16 Apr

Kan være mange ting, tit er de ikke så interessante. Men dem man køber hos Pret A Manger er altid gode. Den første butik åbnede i 1986, nu er der 295 fordelt over hele verdenen – de fleste i england, men der er bl.a. også en del i New York. Første gang jeg stødte på navnet Pret A Manger var i en artikel i Politiken i 1995. Året efter (tror jeg nok det var) fik jeg min første Pret sandwich – og det er blevet til rigtig mange sandwich, og smoothies, og kopper kaffer, og lemonkager og sushi siden.

Politiken 29. oktober 1995

Der er især én sætning i artiklen der er lidt sød: “Og til den mere sofistikerede frokostgæst, er der tillige sushi, de japanske, rå fiskeruller med ris”. Ak ja i 95 måtte man fortælle hvad sushi er – og så var det sofistikeret!!!!!!

Det gode ved Pret, ud over kvaliteten, er at deres mad laves i hver enkelt butik, at den er uden konserveringsmidler og mystiske kemikalier, tit og ofte er maden økologisk og det mad der ikke bliver solgt i løbet af dagen, bliver givet væk om aftenen/natten til Londons mange hjemløse. Og så gør de meget i genbrug af emballage o.s.v.

Frokost på Pret marts 2007

Marts 2007

Min gode ven Michael og jeg har en klar sandwich favorit, nemlig Coronation, kylling, salat, chutney, ristede mandler og andet godt. Hvis den er på menukortet, så skal den smages. Mette er mere beskeden, hun kan klare sig med en æggesandwich (!).

Coronation sandwich februar 2005

Nå, men jeg vil bare anbefale Pret når du er i London, der er butikker næsten over alt, så de skulle ikke være så svære at finde

Der er altid en Pret i nærheden. Marts 2009.

/H

Skriv et svar

