Liberty

13 Mar

Liberty ved Carneby Street

Dette fantastiske house of shopping er bare SÅ meget London for mig, og under alle omstændigheder et besøg værd, uanset om du har råd til at købe noget der eller ej.

Et kik op på de øvre etager

Det gamle fine hus oser langt væk af gamle fornemme tider, ja jeg synes næsten jeg kan lugte købmændenes krydderier og høre deres høje råb, i en tid hvor handel var noget helt andet end idag.

Liberty skjorterne

Liberty stof

De fleste forbinder nok Liberty med de særlige skjorter med småblomstret mønster i mange varianter. Jeg synes også at deres tørklæder og tasker har deres eget særpræg, og så er der nogle etager med sindsyg dyrt modetøj af mærker jeg slet ikke er bekendt med, og hvor priserne kan få mig til at slå en høj latter op…

Anyway, så er der aldrig nogen der ser skævt til en fordi man bare ‘oser’ i Liberty, hvor man i Danmark godt kan få ‘elevator blikket’ af en ekspedient der tænker at man aldrig vil få råd til så meget som et stykke sæbe…

Garn afdelingen

Og der er en særdeles velduftende sæbe afdeling, ligesom der også er blomster og chokolade i Liberty.

Vi køber sjældent andet end et par strikkepinde eller to nøgler garn, men i år købte jeg faktisk en chokolade CD til Henrik, som den trofaste follower måske så igår🙂

Elevatoren, som jo hedder 'lift' på engelsk🙂

Og så er der jo toiletterne på 3 sal, og elavatoren som også er en historisk rejseoplevelse i sig selv🙂 God fornøjelse….

/M

Skriv et svar

