The English Restaurant

10 Mar

Selvom vores besøg på dansepub sidste lørdag ikke faldt alt for heldigt ud, oplevede vi alligevel noget godt/interessant.

På vej til dansepubben lagde jeg mærke til, hvad jeg troede var, en hyggelig (ikke danse) pub. Så da vi ikke skulle danse, foreslå jeg at vi tog tilbage til den pub jeg havde set for at få en øl eller lignende.

Stedet viste sig ikke bare at være en pub, men en meget hyggelig restaurant beliggende i et gammelt meget engelsk hus:

The English Restaurant.

Restauranten ligger lige ved siden af Spitalfields Market, 50/52 Brushfield Street.

Der var ikke så mange mennesker da vi var der, det var ved at være lidt sent, men stemningen var hyggelig. Øllet var enten på flaske eller engelsk cask ales. Især det sidste er lidt interessant, det er en bestemt måde at lave og servere øl på, hvor man bla. ikke tilsætter kunstigt kulsyretryk, men pumper øllet op i glasset. Så det er ikke kold øl man får, men så´en er det vist “rigtige” englændere vil have deres øl – ifølge min gamle tegneserie Asterix og Britterne.

Du kan læse lidt om caskøl her.

Vi drak en lunken øl, og jeg fik ihvertfald lyst til at komme igen en anden gang, måske også for at spise. Deres menukort ser interessant ud, og der er både morgenmad, frokost og middag.

/H

