Garn i London

1 Mar

I mange år drømte jeg om at vi flyttede til London og at jeg startede en garnbutik. Der er nemlig virkelig mangel på garnbutikker i London.

Vi fandt hurtigt ud af at Liberty havde et helt pænt udvalg af garn oppe på 3 sal, hvor toilettet også er, men meget af det lækreste garn jeg fandt der, var faktisk dansk, så det gad vi selvfølgelig ikke slæbe med hjem. Der var ikke ikke meget at spare, med mindre kursen på pundet var langt nede.

En eller anden gang fandt vi også noget garn i Berwick Street i en rodebutik, nede i kælderen. Men så gik Henrik ellers igang på google og fandt LOOP den ultimative garnbutik i London.

Mette i den nye LOOP

Jeg husker ikke om vi havde været i Islington før, men jeg tror faktisk at det var Loop der førte os til Islington… det var ret sjovt, for vi gik efter et lille kort og var virkelig i tvivl om vi var på rette vej, da vi pludselig stod i den hyggeligste lille garnbutik man kan forestille sig. Mine fordomme om at englændere kun strikkede i akryl og i pastelfarver, blev virkelig bragt til skamme. Der var bare alt muligt helt fantastisk garn i de lækreste farver jeg nogensinde havde set! Det var hårdt ‘kun’ at have pladser til 5 nøgler og at skulle vælge….🙂

Et par år i træk, skulle vi altid lige ud i Loop, for at se hvad de havde fået af nyt, og en skønne dag, var den der pludselig ikke mere! Heldigvis kunne den nye ejer af lokalet, fortælle os at Loop levede i bedste  velgående lidt tættere på stationen (Angel) i en hyggelig lille gade der hedde Camden passage.

LOOP i Camden Passage i Islington

Henrik havde (selvfølgelig) tilfældigvis læst om den gade, fordi der var udkommet en bog om ‘independent stores in London’, som havde været anmeldt i Politiken.

Camden Passage

Vi tog straks hen i gaden og der var virkelig hyggeligt. Loop havde fået lidt mere plads og bestemt en meget bedre beliggenhed, mellem ligestillede🙂

Jeg købte nogle rigtig fede knapper med insekter på🙂

Gaden er helt sikkert et besøg værd uanset om du er til garn eller ej. Læs også blog indlægget ‘God lille bog’ fra 7/1-12

1 dag til at vi rejser til….. London!!

/M

Skriv et svar

