Koncerter i London

21 Feb

Når man tager i betragtning hvor mange koncerter der hver dag spilles i London, når man tager i betragtning hvor meget jeg holder af musik og når man så endelig tager i betragtning hvor mange gange jeg har været i London, så er det utrolig få koncerter jeg overværet i den by.

David Bowie på Wenbley Arena og John Martyn på en lille klub i november 1995.

ReGenesis der opførte hele The Lamb Lies Down on Broadway i 2001 – det var kort efter 9.11. så der var meget få turister i London, det var ret mærkeligt at opleve.

Det Italienske progband PFM  d.4. april 2003 på the Mean Fiddler – vi var 4 gutter afsted og mødtes med PFM fans fra Italien, England og Holland. Det  var sjovt, og vi oplevede også Bill Brufords Earthwork på Ronnie Scott´s dagen før.

PFM London April 2003

Vi overnattede 2 nætter på et vandrehjem, der hedder Generator. Vi havde et firmandsværelse (eller celle) med 2 køjesenge.

Cellen

Det var billigt og det er vist det eneste positive jeg kan sige om det sted. Og vi var klart de ældste gæster.

Og så har jeg været til festival i 2010: High Voltage. 2 dage med masser af musik, venner fra Danmark og det gamle store progband ELP´s (nok) sidste koncert ever.

Den danske lejr High Voltage juli 2010

Steve Hackett High Voltage 25. juli 2010

Steve Hackett High Voltage 25. juli 2010

Hver gang vi skal til London, er de dage vi er der, støvsuget for gode koncerter, eller også er de udsolgt – ikke bare udsolgt, men UDSOLGT!

Men jeg håber hver gang, at der er en spændende koncert – som ikke er udsolgt.

/H

Skriv et svar

