River Cafe

12 Feb

I mange år stod et besøg på River Cafe højt på min ønskeliste. Det skal ikke være nogen hemmelighed at Jamier Oliver er lidt af en helt her i huset. Ikke kun p.g.a. hans opskrifter, restauranter og kogebøger, men fordi han bruger sin berømmelse til noget fornuftigt: Fifteen, kampen for god skolemad i England, kampen mod fedmen i USA osv.

Og River Cafe var stedet hvor han arbejdede da BBC opdage ham, og startede hans TV-karriere og berømmelse.

Og så var River Cafe én af de første engelske restauranter jeg læste noget positivt om i staten af 90´erne.

I marts 2011 var vi så for første gang på River Cafe (jeg tror ikke det bliver den sidste gang).

River Cafe marts 2011

Et ikke særlig godt billede fra restauranten marts 2011

Godt mæt marts 2011

Udsigt over Themsen marts 2011

Jeg er alltid lidt nervøs for at underdresse, når jeg skal spise lidt finere steder. Jeg er ikke så meget til slips og jakkesæt, men møder heller ikke op i slidte jeans og t-shirt.  Jeg behøvede ikke være nervøs, selvom den første gæst jeg så, var i fuldt jakkesæt/slips udstyr. Publikum var meget blandet og alle fik den samme fantastiske betjening.

Restauranten ligger ud til Themsen, og man kan gå fra Hammersmith Station – der er et fint kort på River Cafes hjemmeside. Her anbefaler de at man kun går turen i dagtimerne, og dele af turen går også igennem et lidt råt område. Men vi gik begge veje, og havde ingen problemer; nød bare den fine udsigt over Themsen.

Selve restauranten er beliggende i et stort lyst lokale, domineret af en lang bar langs den ene side og så køkkenet for enden med den store brændefyrede ovn, hvor en meget stor del af maden tilberedes.

Maden er italiensk/middelhavsinspireret, man kan godt se hvor Jamie (det hedder han her i huset) har fået sin madmæssige opdragelse.

Hold da op hvor fik vi god mad og vine, og servicen var god, selvom mange af tjenerne, og der var mange, var ganske unge.

Vi bed mærke i den meget opmærksomme manager, og da vi var færdige med at spise spurgte vi om han ville vise os lidt rundt? Han sagde straks jo og viste os hvordan køkkenet var bygget op, hver del med sin opgave, og fortalte varmt🙂 om den store ovn. Vi fik også hilst på the chef. Så hvis I besøger The River Cafe, så spørg om en lille rundtur.

Mit næste besøg skal være på en sommerdag til frokost, udendørs servering og en fantastisk udsigt over Themsen.

/H

Skriv et svar

