Da det hele startede…

29 Jan

Endnu engang har Mette lagt op til at jeg skal skrive noget – og når emnet er mit første møde med London, så er det OK med mig.

Først vil jeg sige, at det selvfølgelig er mine forældres skyld – de skulle absolut trække min bror og jeg til London i juni 1975. Og mindre end 2 uger kunne ikke gøre det. Og jeg var solgt….

Vi havde en dejlig tur, med masser af oplevelser, gåture, guidede ture og selvfølgelig pladekøb. Jeg mener at kunne huske at min bror, min far og jeg tilsammen havde 44 LP´er (ja det var det dengang) med hjem. Bl.a. købte jeg Barclay James Harvest Live, Queens Sheer Heart Attack (som var svær at finde i Danmark) og Triumvirats Illusions on a Double Dimple (som var umulig at finde i Danmark). Vi var MANGE gange i Virgins nye (og vist nok første) butik omkring Marble Arch. Og pladerne var billige!!

Vi så musical med Tommy Steele: Hans Christian Andersen, koncert med Daniel Barenboim og var til Good Old Days show, så de gamle gjorde da virkelig noget ud af det. Vi var på tur til botaniske have i Kew Gardens og på tur til Hampton Court. Og så spiste vi frokost på pubber, selvom  det flere steder var svært for min forældre at få os børn med, vi var jo ikke 18!

Siden den tur har jeg været mange gange i London, også før jeg mødte Mette. Interrail, studieture, privat besøg o.s.v. Hvor mange gange det er blevet til ved jeg ikke, men mon ikke det efterhånden er blevet til mere end 40 besøg – og det er al sammen de gamles skyld!

Lidt billeder fra turen i 1975

/H

Skriv et svar

