London Eye

16 Jan

…idag er der 46 til…

Henrik er på konference, så jeg er alene hjemme…i to dage…hvad skal man så lave? Bestille nogle hemmelige billetter til en fed musical i London? Går desværre ikke, han opdager det på net-bank.

Men jeg kan blogge for anden dag i træk! Der var en tur, hvor vi overraskede hinanden med planlægning af en hel dag hver, som den anden ikke kendte til. Det var rigtig sjovt, men lidt af en udfordring for mig, fordi det næsten altid er Henrik der ser ting i avisen og hører om seværdigheder og også arrangerer og bestiller osv.

Nu skulle jeg både finde på noget og derudover også alene tage stilling til om der skulle bookes billetter hjemmefra samt gøre det fra nogen andres computer….Hvad det endte med kan I læse om en anden gang, i et indlæg om overraskelsesdagene.

En af de ting jeg overvejede, men aldrig gjorde alvor af, var noget ‘død og rædselsoplevelse’ i kældrene under Tower, som min søn og svigerdatter havde været på, men da Henrik er ret bange af sig, droppede jeg den ide. Måske vil min søn Casper, en dag skrive et gæsteindlæg om denne ‘forlystelsesoplevelse’. Vi var dog i Tower, men uden ‘death and horror’!

Henrik på vej op fra fangekælderen i Tower

En anden ting jeg overvejede, var at vi skulle op i London Eye...nu lider vi begge to af højdeskræk – ikke meget , men lidt – så den ide skippede jeg også. I stedet fortalte jeg ham om den, da vi der ovre. Han var glad for at det var blevet ved tanken, men da vi fik tænkt os lidt om, blev vi enige om, at vi måske skulle nærme os projektet sammen, ved fx at gå over forbi London Eye.

Frygtindgydende....London Eye

Det viste sig at være en rigtig god ide af to grunde: for det første fordi der var kø langt ud på gaden, både til billet køb, men også til at komme ‘ombord’ efter billetkøb. Sådan cirka en halv times tid pr. kø.

Så vi blev enige om, at hvis vi nogensinde skulle op i den der tingest, ville vi bestille billetter i god tid hjemmefra. Bestilte billetter kan så trækkes i en automat inde i bygningen, og dem var der ikke sååå lang kø til. så undersøg grundigt hvilken kø du står i, ellers kan du komme til at stå der hele dagen!

Det der med at tage derhen før alle andre, har vi forlængst droppet, der er under alle omstændigheder mindst 30 japanere der har tænkt det samme, hele døgnet…

Den anden grund til at det var godt vi gik derhen, var at vi fik kikket lidt på konstruktionen. Vi følte os rimelig trygge da vi gik derfra, det så ærlig talt ikke ud som om den kunne vippe/vælte/blæse af under nogen andre omstændigheder end evt. i en Harry Potter film.

Så nu er der ikke længere nogen undskyldning, bortset lige fra den at “åhr…pokkers! Nu glemte vi IGEN at bestille billetter hjemmefra  :)

/M

Skriv et svar

